Hurtig levering: 1-2 hverdage Dansk butik - Dansk lager Hurtig levering: 1-2 hverdage
Hurtig levering: 1-2 hverdage

Reklamation

Reklamation

Playshop yder selvfølgelig dig som forbruger (privat person) 24 måneders reklamationsret i overensstemmelse med købelovens på alle varer, nye som pre-owned varer.

Vi har her samlet det væsentligste, omkring hvad du skal være opmærksom på, hvis der opstår fejl eller mangler på en vare købt hos Playshop:

24 måneders reklamationsret
Opstår der fejl eller mangler på en vare mindre end 24 måneder fra købsdatoen, har du som udgangspunkt mulighed for, at gøre brug af din reklamationsret i overensstemmelse med købeloven.

Der er dog et par ting, som er vigtige at sætte sig ind, i inden du kontakter os omkring fejl samt mangler på en vare.

Bevisbyrde:
Reklamationsretten dækker som udgangspunkt fejl eller mangler, som var til stede på købstidspunktet. De første 6 måneder efter købet, formodes en fejl at have været til stede på købstidspunkt. Ved fejl opdaget 6 måneder efter købstidspunktet, er det som udgangspunkt dig, der skal sandsynliggøre, at den pågældende fejl var til stede på købstidspunktet.
Du skal altid reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejl eller mangler ved en vare. Det anbefales, at du reklamerer indenfor to måneder efter fejl eller manglen er opdaget.

Slitage og fejlagtig brug m.m:
Reklamationsretten gælder ikke forkert brug af en vare. Eks. en større fysisk belastning end varen er beregnet til, brugt til et andet formål end varens oprindelige formål samt hård eller direkte forkert brug. Visse sliddele er heller ikke underlagt din reklamationsret. Så har du brugt en vare meget, hvilket har medført et naturligt slid, er det ikke nødvendigvis dækket af reklamationsretten.

Vær også opmærksom på, at hvis oplyste fejl eller mangel ikke kan konstateres, eller hvis fejl eller mangel vurderes til at være selvforskyldt, som følge af forkert brug og slitage mm. afholder du selv betalingen for undersøgelse af varen (300 kr.) samt pakkepost frem og tilbage (hvis du ønsker at få din vare retur igen).

Kontakt os angående en reklamation:
Du skal altid kontakt os, hvis en vare er defekt, gået i stykker eller melder fejl, inden den indsendes til os. Herefter vurdere vi omfanget, og giver dig besked om det videre forløb. Skal varen sendes retur til Playshop, sender vi naturligvis dig en betalt pakkelabel via e-mail.

Du skal skrive til os på info@playshop.dk, hvor du kort og præcist fortæller hvad der galt. Du må meget gerne sende billeder, hvis det er muligt.

Vi bestræber os altid på:
  • Finde en løsning inden for rimelig tid
  • Give dig besked så snart vi har modtaget din reklamation
  • Have en positiv tilgang til reklamationer

 FAQ - Reklamation:

Her kan du læse de mest spurgte spørgsmål i forbindelse med reklamationer hos Playshop

Kan jeg indlevere min vare personligt hos Playshop?
Ja, men du skal altid først have kontaktet Playshop inden. Du skal skrive til info@playshop.dk hvorefter din reklamation vil blive behandlet og et indleveringstidspunkt aftales.

Skal jeg selv betale forsendelsen ved en reklamation?
Nej, det skal du ikke. Playshop sender dig en betalt og printklar pakkelabel via e-mail som du skal bruge når varen sendes til Playshop. Når vi har behandlet din reklamation sender vi varen til dig. Kan der ikke findes fejl på varen eller er de ikke dækket af din reklamation, skal du selv betale evt. retur forsendelse som koster mellem 39-99 kr.

Hvorfor kan jeg komme til at betale for undersøgelsen af min defekte vare?
Når en reklamationssag sendes til Playshop, vurderer vi altid omfanget af fejl eller mangler. Hvis der ikke kan konstateres nogle fejl eller mangler, eller hvis det vurderes, at fejl eller mangler ikke er omfattet af reklamationsretten, skal du betale et undersøgelses gebyr (300 kr) samt retur forsendelse. evt. retur forsendelse som koster mellem 39-99 kr.

Kan i hjælpe mig med at finde ud af hvad mit produkt fejer?
Ja, hvis der er fejl eller mangler på din vare, og det er mindre end 24 måneder siden du købte varen hos os, skal du blot skrive til info@playshop.dk, så vurderer vi omfanget og ser hvad kan gøre.

Hvad gør i hvis min reklamation er berettiget?
Det afhængig af den konkrete situation. Først og fremmest vil vi forsøge at reparere varen. Hvis reparation ikke er muligt eller det vurderes ikke at kunne betale sig, finder vi en anden løsning. Dette kan evt. være ombytning, prisafslag, udlevering af reservedele.

Hvad skal jeg være opmærksom på når jeg sende en pakke til Playshop?
Ved returnering af en vare bør du altid sørge for, at varen er forsvarligt indpakket således den ikke tager skade under forsendelsen. Du har nemlig selv ansvaret for pakken, indtil Plyshop har modtaget den. Derfor sørg altid for at, sende i en forsvarlig kasse og indpakke sagerne således de ikke rasler rundt inde i kassen og dermed ødelægger hinanden.  Du skal også vedlægges en kopi af fakturaen i pakken.

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål omkring reklamation.