Hurtig levering: 1-2 hverdage Dansk butik - Dansk lager Hurtig levering: 1-2 hverdage
Hurtig levering: 1-2 hverdage

Reklamation

Reklamation – Når en købt vare indenfor 24 måneder / 2 år er fejlbehæftet 

Er der en fejl på en vare, som en du har fået leveret af playshop.dk, kan du reklamere efter reglerne om reklamationsret i Købeloven. Playshop yder selvfølgelig dig som forbruger (privat person) 24 måneders reklamationsret i overensstemmelse med købelovens på alle varer, nye som pre-owned varer. 

For at vi kan behandle din reklamation skal der altid sendes en e-mail: info@playshop.dk hvor evt. problem beskrives. Der må gerne sendes billeder og video. Husk at angiv ordrenummer. Herefter tager vi stilling til hvad der skal ske. Mere simpelt kan det næsten ikke blive 😉 

***Vi forsøger altid at fikse evt. fejl og mangler let og elegant***


------------------------------------------------------------------------------------------

Vi har her samlet det væsentligste, omkring hvad du skal være opmærksom på, hvis der opstår fejl eller mangler på en vare købt hos Playshop:

24 måneders / 2 års reklamationsret på alle køb:

Opstår der fejl eller mangler på en vare mindre end 24 måneder/ 2 år fra købsdatoen, har du som udgangspunkt mulighed for, at gøre brug af din reklamationsret i overensstemmelse med købeloven.

Der er dog et par ting, som er vigtige at sætte sig ind, i inden du kontakter os omkring fejl samt mangler på en vare.

•    Kontakt os altid indenfor rimelig tid – senest 2 måneder efter fejlen er opdaget
•    Varen skal være købt for under 2 år siden 
•    Hvis din vare er gået i stykker er du som udgangspunkt omfattet af reklamationsretten, medmindre;
- Egen skyld: Hvis fejlen/skaden er din egen skyld, er vi ikke forpligtet til at hjælpe dig
- Almindeligt slid: Hvis fejlen/skaden skyldes almindeligt slid, er vi ikke forpligtet til at hjælpe dig
•    Vi skal kontakte via e-mail. Uanset hvad. Du må gerne ringe og forhøre dig, men vi skal have det på skrift for at kunne behandle din reklamation.
•    Vi syntes selv altid skal spille, så vi behandler altid reklamationer indenfor rimelig tid. Typiske har du et svar fra os samme dag eller dagen efter. Bemærk: længere svartid kan forekomme i weekender, helligdage og ferieperioder samt meget travle dage (Black Friday, efter påske, op til jul/nytår mm). 

Har du en forsikring?

Har ud selv forsaget skaden eks. tabt varen og den er gået i stykker, så har mange en forsikring til den slag. Så tjek altid, om du har en forsikring som dækker skaden.

Hvordan løser i evt. defekt vare?

Evt. fejl, mangler mm. kan vi som altid forsøge at afhjælpe typisk via reparation eller en ny levering. Hovedreglen er, at du som køber, har krav på at få den vare, som er købt. Altså efter omstændighederne, vil vi altid forsøge at enten at afhjælpning via reparation eller efterlevering, ombytning til ny vare. Alternative løsninger som afslag i prisen eller hæve købet, er ikke der vi starter. Det kommer helt an på typen af vare, type af fejl osv. Vi vil gøre hvad vi kan for at få løst evt. problem, således du har fået den vare du har købt.  

Bevisbyrde:

Reklamationsretten dækker som udgangspunkt fejl eller mangler, som var til stede på købstidspunktet. De første 12 måneder efter købet, formodes en fejl at have været til stede på købstidspunkt. Ved fejl opdaget 12 måneder efter købstidspunktet, er det som udgangspunkt dig, der skal sandsynliggøre, at den pågældende fejl var til stede på købstidspunktet. Du skal derfor altid reklamere indenfor 2 måneder efter, at du har opdaget fejl eller mangler ved en vare. Beskrivelse samt billeder kan være en fordel. 

Slitage og fejlagtig brug m.m:

Reklamationsretten gælder ikke forkert brug af en vare. Eks. en større fysisk belastning end varen er beregnet til, brugt til et andet formål end varens oprindelige formål samt hård eller direkte forkert brug. Visse sliddele er heller ikke underlagt din reklamationsret. Så har du brugt en vare meget, hvilket har medført et naturligt slid, er det ikke nødvendigvis dækket af reklamationsretten.

Vær også opmærksom på, at hvis oplyste fejl eller mangel ikke kan konstateres, eller hvis fejl eller mangel vurderes til at være selvforskyldt, som følge af forkert brug og slitage mm. afholder du selv betalingen for undersøgelse af varen (400 kr./time) samt pakkepost frem og tilbage (hvis du ønsker at få din vare retur igen). Du vil dog altid blive oplyst om dette, hvis der er tvivl om problemet, og det vurderes at en fejlfindings undersøgelse af varen kan komme på tale.  

Kontakt os angående en reklamation:

Du skal altid kontakt os, hvis en vare er defekt, gået i stykker eller melder fejl, inden den indsendes til os. Herefter vurderer vi omfanget, og giver dig besked om det videre forløb. Skal varen sendes retur til Playshop, sender vi naturligvis dig en betalt pakkelabel via e-mail eller betaler fragten. 

Du skal skrive til os på info@playshop.dk, hvor du kort og præcist fortæller hvad der galt. Du må meget gerne sende billeder eller video, hvis det er muligt og lettere for dig.

Vi bestræber os altid på:

-    Finde en løsning inden for rimelig tid
-    Give dig besked så snart vi har modtaget din reklamation
-    Have en positiv tilgang til reklamationer

FAQ - Reklamation:

Her kan du læse de mest spurgte spørgsmål i forbindelse med reklamationer hos Playshop

Vi oplyser, at bl.a. Forbrugerrådet har en ganske fin side, der besvare en masse omkring købeloven og retur og reklamaitoner. Tjek forbrugerråders side ud her:

Kan jeg indlevere min vare personligt hos Playshop?

Ja, men du skal altid først have kontaktet Playshop inden. Du skal skrive til info@playshop.dk hvorefter din reklamation vil blive behandlet og et indleveringstidspunkt aftales.

Skal jeg selv betale forsendelsen ved en reklamation?

Nej, det skal du ikke. Playshop sender dig en betalt og printklar pakkelabel via e-mail, som du skal bruge når varen sendes til Playshop. Når vi har behandlet din reklamation sender vi varen til dig. Kan der ikke findes fejl på varen eller er de ikke dækket af din reklamation, skal du selv betale evt. retur forsendelse som koster 50 kr.

Kan i hjælpe mig med at finde ud af hvad mit produkt fejer?

Ja, hvis der er fejl eller mangler på din vare, og det er mindre end 24 måneder siden du købte varen hos os, skal du blot skrive til info@playshop.dk, så vurderer vi omfanget og ser hvad kan gøre.

Hvad gør i hvis min reklamation er berettiget?

Det afhængig af den konkrete situation. Først og fremmest vil vi forsøge at reparere varen. Hvis reparation ikke er muligt eller det vurderes ikke at kunne betale sig, finder vi en anden løsning. Dette kan evt. være ombytning, prisafslag, udlevering af reservedele eller efterlevering. 

Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg sender en pakke til Playshop?

Ved returnering af en vare bør du altid sørge for, at varen er forsvarligt indpakket således den ikke tager skade under forsendelsen. Du har nemlig selv ansvaret for pakken, indtil playshop har modtaget pakken. Derfor sørg altid for at, sende i en forsvarlig kasse og at indpakke sagerne således de ikke rasler rundt inde i kassen.

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål omkring reklamation.

Brug for at kontakte playshop ? Se vores kontaktside her